O przywództwie w sprzedaży
Czy zasady przywództwa są uniwersalne i niezależne od branży lub obszaru działania? Takie pytanie usłyszałem niedawno podczas warsztatów z przywództwa, które prowadziłem dla grupy menedżerów regionalnych pewnej firmy farmaceutycznej. Intencją pytającego była chęć poznania specyficznych wyróżników zarządzania w sprzedaży – szans lub zagrożeń, charakterystycznych dla tego obszaru. To z pozoru proste pytanie zwróciło moją uwagę na kilka nieoczywistych zjawisk, które każdy praktyk powinien rozważyć
Wyróżniaj się lub zgiń! – głosi jedna z wielu powszechnych prawd sprzedażowych. Najlepsi handlowcy mają swoje sekretne sposoby na ponadprzeciętne rezultaty. Im więcej unikalnego stylu, tym trudniej o jego skopiowanie. Zarządzanie indywidualistami wymaga jednak od szefa emocjonalnej dojrzałości, rozumnej tolerancji na różnorodność i sytuacyjnego podejścia. To balansowanie między dawaniem wolnej ręki na indywidualne metody pracy, a trzymaniem standardów organizacyjnych i odgórnych wytycznych.
Przeczytaj całość tego artykułu na stronie: http://www.miesiecznik-benefit.pl/index.php?wiad=2009