Kreowanie zmiany i innowacje
Jeszcze kilka lat temu wypowiadaliśmy to zdanie z ironią, drwiąc z okresowych modyfikacji strategii firmy i dziwiąc się, jak często w ciągu roku można zmieniać zdanie. Dziś zdanie zmieniamy często i cała sztuka polega tylko na tym, żeby zmieniać je mądrze. Wśród licznych obowiązków menedżera z całą pewnością jednym z najważniejszych zadań jest kreowanie zmiany i innowacji, bo albo to my tworzymy zmianę, albo musimy się tej zmianie poddać.
Proces ten nie jest łatwy, to działanie wbrew ludzkiej naturze – wbrew potrzebom stabilizacji i bezpieczeństwa. Wbrew potrzebom swoim i współpracowników.
Przykłady firm i produktów, które mimo ogromnego sukcesu zniknęły z rynku lub utraciły dominującą pozycję, można by mnożyć w nieskończoność – Kodak, Nokia, BlackBerry. O powodach ich problemów napisano wiele. Wspólne wnioski sprowadzają się do braku wyczucia oczekiwań rynku, zbytniej pewności siebie i niezdrowego przywiązania do źródeł pierwotnego zwycięstwa. Ta zła kultura sukcesu to w istocie decyzje menedżerów zarządzających – wynik ich osobistych ograniczeń i oporu przed zmianą. Z tych spektakularnych upadków możemy się jednak wiele nauczyć.
Przeczytaj całość tego artykułu na stronie: http://www.miesiecznik-benefit.pl/index.php?wiad=1738