Fundamentalna umiejętność menedżera

O przywództwie można rozprawiać na wiele sposobów. Złożoność perspektyw i wielowymiarowość tematu sprawiają, że pojemność tego pojęcia jest wręcz nieograniczona. Z perspektywy praktyka chodzi głównie o realizację złożonych celów z wykorzystaniem różnorodnych zasobów, w tym ludzkiego. Warto więc zwrócić uwagę na często pomijaną, a fundamentalną umiejętność, jaką jest komunikacja.

Wielu ekspertów zajmujących się przywództwem, osiągając pewien poziom zaawansowania, pomija ten aspekt, uznając go za trywialny i oczywisty. W praktyce okazuje się jednak, że ta fundamentalna umiejętność wymaga ciągłej uwagi i doskonalenia, bo skoro przywództwo zaczyna się i kończy na człowieku, to umiejętna komunikacja między ludźmi musi mieć kluczowe znaczenie. Kompetencję tę trzeba rozwijać w praktyce ‒ same artykuły lub książki nie dadzą szansy na zdobycie doświadczenia. Są jednak cztery aspekty komunikacji, o których każdy skuteczny menedżer powinien pamiętać w codziennym działaniu.


Przeczytaj całość tego artykułu na stronie: http://www.miesiecznik-benefit.pl/index.php?wiad=1774

Śledź mnie na

biuro@robertjasinski.pl

Polityka prywatności

Korzystam z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z moją polityką prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w ustawieniach swojej przeglądarki.